Tržište obuće je danas dosta zasićeno. Postoje mnoge tvrtke koje su već jako dugo aktivne na tom području, a postoje i neke manje tvrtke koje tek pokušavaju naći svoje mjesto pod suncem. Nažalost, u pokušaju da se nametnu na tom konkurentnom tržištu i da nađu put do kupaca, mnoge tvrtke nisu uspjele i morale su prekinuti proizvodnju i prodaju. Na sreću, Crocs nije jedna od takvih tvrtki. Svojim zanimljivim pristupom i visokokvalitetnom obućom, uspjela je u relativno kratkom vremenskom roku se pozicionirati na tržištu obuće i steći mnoštvo zadovoljnih kupaca. A ono što je najbitnije, nije riječ o jednokratnim kupcima, već u većini slučajeva kupcima koji će redovito kupovati njihove proizvode.
Nastanak tvrtke
Pogledamo li malo u prošlost, vidljivo je da je tvrtka započela s radom 2002.g. te da je u vrlo kratkom vremenu stvorila zapanjujuće rezultate. Osnivači tvrtke su Lyndon Hanson, Scott Seamans i George Boedecker, Jr. Njihova osnovna ideja prilikom osnivanja tvrtke je bila stvoriti nešto drugačiju obuću od one koja je do tada bila dostupna na tržištu, odnosno htjeli su stvoriti vrlo kvalitetne komade obuće. A prvenstvena namjena te obuće trebala je biti za boravak na brodu. Kao bazu za stvaranje takve obuće su koristili posebnu pjenu koju je proizvodila tvrtka Foam Creations.
Razvoj tvrtke
Prvi model Crocs obuće su predstavili iste te godine na brodskom sajmu u Floridi. Taj model su nazvali “Beach” i zbog straha od neuspjeha proizveli su samo 200 pari. No, sve je vrlo brzo planulo i osnivači ove tvrtke su shvatili da su na pragu nečeg uspješnog te su nastavili s radom. Budući da se pjena koju su koristili pokazala kao pun pogodak, sljedeći potez tvrtke Crocs je bio kupovina tvrtke Foam Creations kako bi mogli u potpunosti iskoristiti potencijal ove pjene. Sljedeći veći korak ove tvrtke se dogodio 2007.g. kada su zatražili registraciju svog imena i logotipa. Razlog za to je bio što se sve više proizvođača odlučilo na izradu replika njihovih proizvoda. Neki proizvođači su prodavali replike pod nekim svojim imenom, a neki su išli toliko daleko da su prodavali replike s Crocs natpisom. Naravno, kvaliteta takvih replika nije ni pribiližno bila slična originalnim Crocs proizvodima jer se nije izrađivala od te posebne gume. Mnogi kupci su se žalili tvrki Crocs zbog toga, ne znajući da su prevareni i da su kupili repliku. Nakon što je Crocs zaštitio svoje proizvode, mogao je tužiti proizvođače koji su se odlučili na izradu replika.
Akvizicije tvrtki
Još jedna stvar karakteristična za tvrtku Crocs je i akvizicija drugih tvrtki. Nakon što je počeo s akvizicijom tvrtke Foam Creations, što se pokazalo kao odličan potez, Crocs je tražio nove, zanimljive tvrtke koje bi mogao kupiti te time unaprijediti svoje poslovanje. Jedna od uspješnih akvizicija dogodila se 2006.g., kada je Crocs kupio tvrtku Jibbitz. To je bila tvrtka koja se bavila proizvodnjom raznih malih dodataka. Tvrtka Crocs je procijenila da bi im njihovi dodaci mogli odlično pristajati na obuću. I imali su potpuno pravo. Tako su brojni modeli koji su kasnije izašli iz Crocsove tvornice imali na sebi razne zanimljive dodatke. Ostale tvrtke koje su se našle na meti Crocsa i koje su uspješno kupili su Ocean Minded, Tidal Trade, Bite Footwear, itd.Sve te tvrtke imale su neke zanimljive proizvode za koje je Crocs smatrao da bi im mogli pomoći u razvoju njihova poslovanja. I zasigurno nisu pogriješili jer Crocs inače ne bi bio tamo gdje je danas.
No, stvari nisu uvijek išle u pravom smjeru kada su bile u pitanju akvizicije pa se tvrtka Crocs relativno brzo rješavala loših akvizicija. Primjerice, tvrtku Fury Inc. su prodali svega dvije godine nakon što su je kupili.
Više na https://www.tenisice.hr/Crocs/